17:00-19:30
Warsztat, Aleksandra Chomik
Nowohuckie Centrum Kultury, aleja Jana Pawła II 232, sala A 125, budynek A, poziom 0 (zero)
Podczas warsztatu przyjrzymy się czterem różnym modelom pracy ze zmianą. Skupimy się na tym, jak przeprowadzać grupy, z którymi pracujemy, przez proces zmiany – w sposób świadomy i wspierający. Będzie to także okazja, by spojrzeć na zmianę z perspektywy samego animatora lub animatorki – jego lub jej emocji, potrzeb i wyzwań.
Wspólnie poszukamy praktycznych rozwiązań i pomysłów na to, jak dbać o swój dobrostan w pracy w środowisku, które często się zmienia i stawia nowe wymagania. To przestrzeń na refleksję, wymianę doświadczeń i wzmocnienie kompetencji w pracy z procesem zmiany.
Będziemy korzystać z metod angażujących uczestników i uczestniczki, pracować w grupach, indywidualnie jak również z wykorzystaniem kart rozwojowych.
Warsztat przeznaczony jest dla animatorek i animatorów kultury, którzy pracują z grupami oraz dla wszystkich zainteresowanych rozwojem osobistym i lepszym nawigowaniem po zmianie. Poziom doświadczenia może być różny. Uczestnicy i uczestniczki nie muszą się specjalnie przygotowywać do tych warsztatów.
Treści poruszane podczas warsztatu mogą wywoływać emocje, ponieważ będziemy odnosić się do indywidualnych doświadczeń związanych z procesem zmiany. Wszelkie tego typu sytuacje zostaną odpowiednio zaopiekowane i omówione.
- Informacje o sensoryczności
Podczas warsztatu pracować będziemy w sali warsztatowej, z klasycznymi narzędziami warsztatowymi (kartki, flamastry, flipchart). Będą ćwiczenia grupowe oraz indywidualne. Warsztat zakłada przemieszczanie się po sali.
Warsztat w ścieżce programowej „Centrum i Peryferia" eksploruje, jak animatorki i animatorzy kultury, często działający na „peryferiach" różnych środowisk i inicjatyw, nawigują przez ciągłe zmiany i jak te procesy wpływają na ich własne „centrum" – emocje, potrzeby i dobrostan. Warsztat wzmacnia kompetencje niezbędne do efektywnej zmiany rzeczywistości, co jest kluczowym aspektem pracy na „peryferiach" animacji kultury.